Kwalifikacja wyodrębniona w zawodzie

EKA.01. Obsługa klienta w jednostkach administracji

Absolwent powinien być przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:

  1. wykonywania prac biurowych w jednostce administracji,
  2. udzielania informacji pracownikom oraz klientom,
  3. kompletowania i porządkowania aktów prawnych w jednostce administracji,
  4. sporządzania protokołów, analiz i sprawozdań,
  5. udostępniania dokumentów klientom wewnętrznym i zewnętrznym,
  6. prowadzenia dokumentacji kadrowej pracowników,
  7. sporządzania dokumentów finansowych zgodnie z procedurami,
  8. sporządzania dokumentów dotyczących spraw administracyjnych w jednostce administracji,
  9. przygotowania i prowadzenia postępowania administracyjnego.

Podstawa programowa

Podstawa programowa kształcenia w zawodzie technik administracji: ore.edu.pl

Charakterystyka zawodu

Technik administracji jest osobą odpowiedzialną w firmie/instytucji za interpretację i stosowanie przepisów prawnych z różnych dziedzin prawa, przygotowanie projektów umów, porozumień, decyzji, regulaminów, instrukcji i innych dokumentów oraz aktów, posługiwanie się wskaźnikami ekonomicznymi i metodami analizy ekonomicznej, finansowo-księgowej i dokumentacją księgową. Redaguje pisma, korespondencję, sprawozdania, notatki służbowe, sporządza protokoły, umowy o pracę, regulaminy pracy i wynagrodzenia, odpowiada za prawidłowe przyjmowanie, segregowanie i klasyfikowanie informacji.

Jako absolwenci tego profilu będziecie Państwo przydatni w każdej instytucji administracyjnej i gospodarczej m.in. w: urzędach wojewódzkich, powiatowych i gmin, podmiotach gospodarczych, urzędach skarbowych, firmach ubezpieczeniowych i bankach.

Miejsca pracy technika administracji:

  • urzędy administracji państwowej i samorządowej,
  • kancelarie,
  • sekretariaty podmiotów gospodarczych,
  • organizacje społeczne,
  • stowarzyszenia i fundacje,
  • agencje celne.

Ułatwienia dostępu