Kwalifikacja wyodrębniona w zawodzie
EKA.01. Obsługa klienta w jednostkach administracji
Absolwent powinien być przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:
- wykonywania prac biurowych w jednostce administracji,
- udzielania informacji pracownikom oraz klientom,
- kompletowania i porządkowania aktów prawnych w jednostce administracji,
- sporządzania protokołów, analiz i sprawozdań,
- udostępniania dokumentów klientom wewnętrznym i zewnętrznym,
- prowadzenia dokumentacji kadrowej pracowników,
- sporządzania dokumentów finansowych zgodnie z procedurami,
- sporządzania dokumentów dotyczących spraw administracyjnych w jednostce administracji,
- przygotowania i prowadzenia postępowania administracyjnego.
Podstawa programowa
Podstawa programowa kształcenia w zawodzie technik administracji: ore.edu.pl
Charakterystyka zawodu
Technik administracji jest osobą odpowiedzialną w firmie/instytucji za interpretację i stosowanie przepisów prawnych z różnych dziedzin prawa, przygotowanie projektów umów, porozumień, decyzji, regulaminów, instrukcji i innych dokumentów oraz aktów, posługiwanie się wskaźnikami ekonomicznymi i metodami analizy ekonomicznej, finansowo-księgowej i dokumentacją księgową. Redaguje pisma, korespondencję, sprawozdania, notatki służbowe, sporządza protokoły, umowy o pracę, regulaminy pracy i wynagrodzenia, odpowiada za prawidłowe przyjmowanie, segregowanie i klasyfikowanie informacji.
Jako absolwenci tego profilu będziecie Państwo przydatni w każdej instytucji administracyjnej i gospodarczej m.in. w: urzędach wojewódzkich, powiatowych i gmin, podmiotach gospodarczych, urzędach skarbowych, firmach ubezpieczeniowych i bankach.
Miejsca pracy technika administracji:
- urzędy administracji państwowej i samorządowej,
- kancelarie,
- sekretariaty podmiotów gospodarczych,
- organizacje społeczne,
- stowarzyszenia i fundacje,
- agencje celne.